Blog de la Barqueta
La gestió de l’espai i del temps
La societat evoluciona i les escoles s’esforcen per atendre les demandes actuals. Aquesta és la principal raó per la que sovint escoltem com les escoles introdueixen canvis en la manera d’entendre els espais escolars. Tot i que l’aula continua essent important, es dóna també molta importància a altres zones polivalents i comunes on tenen lloc moltes activitats. Per tant, si l’organització de l’espai condiciona els aprenentatges, caldrà preveure l’ús que se’n fa.
El vincle afectiu
Naixem indefensos i totalment dependents del nostre cuidador/a adult per la nostra supervivència, per tant, naixem biològicament capacitats per crear aquest vincle del que depèn la nostra existència.
Estar sent és també educar.
L’educació dels fills és una de les principals preocupacions (i ocupacions) dels que som pares o mares. De fet, des del naixement d’aquests ens esforcem a inculcar-los valors i coneixements que, sempre sota el nostre punt vista, pensem els pot ajudar a créixer com a persones i a preparar-los per al futur.
El joc heurístic: exploració i descobriment
El joc heurístic és una activitat, ideada per Elionor Goldschmied (1910-2009), pensada com a continuació de la panera dels tresors. S’inicia a partir dels 12 mesos, des que el nen comença a desplaçar-se, fins als 24 mesos. És una activitat d’exploració que es realitza en petits grups de nens, que combinen lliurement objectes, que posteriorment classifiquen i recullen.
La panera dels tresors, descobreix jugant
Sota aquest títol tan suggerent trobem una proposta de joc adreçada als infants d‘entre 6 i 12 mesos. Va estar pensada i ideada, el 1981 a Londres, per Elionor Goldschmied, mestra i diplomada en psicologia social, basant-se en la seva experiència directa amb els infants. A casa nostra la seva difusió la devem, bàsicament, a la Tere Majem i a la Pepa Òdena grans entusiastes i defensores de l’educació dels infants en els primers anys de vida.
Els mòbils no són joguines
El cervell és l’òrgan més plàstic del nostre cos. Es va fent i refent constantment, alterant les connexions que estableixen les seves cèl·lules, però de manera molt especial es construeix durant la infantesa i l’adolescència. És en aquestes connexions, o més ben dit, en l’activitat d’aquestes connexions, on resideix la nostra vida mental: com reaccionem davant les dificultats, com empatitzem, com ens recuperem dels sotracs de la vida, com col·laborem amb els altres, …
Com triar l’escola pels nostres fills
Segons la definició del diccionari, escollir significa prendre de preferència i si es tracta d’escollir l’escola per als nostres fills, el verb augmenta el seu valor. Quan busquem una escola perquè ells hi estudiïn, necessitem saber quins trets caracteritzen aquest àmbit escolar per poder triar una de les qüestions, a nivell familiar, més importants de la nostra vida.
Benvinguts a la Barqueta de Colors
Aquí trobareu tota la informació referent a la Barqueta de Colors. Et convidem a consultar aquest espai. Des d’aquesta pàgina web, les famílies, també teniu l’accés directe al centre infantil per accedir-hi amb l’usuari i paraula de pas. Allí hi trobareu informacions diverses, menús, fotos, etc.